シラバス - 英語I(406)

  • ナンバリングコードCode
    COR-lit1-103
  • 科目名Subject Name
    英語I(406)
  • 担当者名Instructor
    T.プリッチャード
  • 単位Credit
    1
  • 履修年次Standard Year for Registration
    1
  • 学期Semester
    前期
  • クラスClass
  • 曜限Day/Period
    月曜1時限
  • 教室Classroom
    L-304
  • 授業形態Course Type
    実験・実習・実技
  • メディア授業Distance Learning Course
  • 備考Remarks
    使用言語:英語
  • 実務経験のある教員等による授業科目Taught by instructor(s) with practical experience
  • 学内単位互換科目としての受講可否Availability for inter-departmental credit transfer
    不可

授業の到達目標Objectives to be Attained

SEQ 1

DP観点 / Diploma Policy
Target Category
B(思考力・判断力・表現力等)
This course focuses on developing communication skills in English through carefully guided activities emphasizing the skills of reading and listening. Students will also be encouraged to discuss issues from the textbook in groups, think critically and offer support for their opinions. The main goal of the course is to enable students to advance to higher levels of communicative competence.

授業の概要Course Overview

Explicit instruction in and practice of reading and listening skills will develop language proficiency. Activities to build academic skills, such as critical thinking and discussion, are integrated with each unit.

事前・事後学習、時間等Study Required outside Class(Preparation, etc.)

Each week students will need to complete the homework posted online on Moodle as preparation for the next lesson.
In order to gain credit for homework each week the homework must be finished before the next class.
生徒は毎週、次のレッスンの準備として、Moodle に投稿された宿題をする必要があります。
毎週の宿題の単位を取得するには、次の授業までに宿題を完了しなければなりません。

授業計画(各回の授業内容)Course Outline

  • 1回目Session 1 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Introduction: Teacher and Students’ Self-introduction; Course, Grading & Textbook Introduction
  • 2回目Session 2 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 1: How was your vacation? Listening about unusual vacations.
  • 3回目Session 3 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 1: Adventure vacation: Reading.
  • 4回目Session 4 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 2: I think it's boring! Listening and reading about movies and music.
  • 5回目Session 5 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 2: Action Movies
  • 6回目Session 6 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 3: Do it before you're 30! Listening about extreme sports.
  • 7回目Session 7 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 3 Have you ever heard of free solo climbing? Reading
  • 8回目Session 8 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Mid Semester Test 中間テスト Units 1-3
  • 9回目Session 9 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 4: The best place in the world! Describing places: Listening
  • 10回目Session 10 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 4: Green places around the world: Reading
  • 11回目Session 11 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 5: Where's the party? Listening: Describing special events
  • 12回目Session 12 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 5: Festival and Traditions in Asia: Reading
  • 13回目Session 13 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Review and Preparation for Final Test 期末テストの復習
  • 14回目Session 14 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Final test 期末テスト

活用される学習方法Learning methods

聴講・視聴:講義の聴講、教材や実演の視聴を通して学習する。/ Listening, Watching : Learn by listening to lectures and watching educational materials and demonstrations.
読解:教科書や論文の読解を通して学習する。/ Reading comprehension: Learn by reading and comprehending textbooks and academic papers.
グループワーク / Group work

教科書・テキストTextbooks

Title: Smart Choice (4th edition) 2A Student Book & Workbook & Online Practice.
Author: Ken Wilson
Publisher: Oxford University Press.
ISBN: 9780194061100

IMPORTANT: second-hand (used) textbooks will not be accepted. Students must have a NEW textbook.
重要:中古(使用済み)教科書は使用できません。
新品教科書のみ音声ファイルが利用できます。

参考書等References

なし

課題の種類・内容Homework, Assignments, etc.

Weekly homework will be explained on Moodle
In order to gain weekly homework credit, each week the homework must be finished before the next class.
毎週単位を取得するには、次の授業までに宿題を終わらせなければなりません。

課題に対するフィードバックの方法Feedback Method

Individual Student Feedback will be given online using Google Forms and General Class Feedback given using Google Documents and verbally in class. 生徒の個別のフィードバックは Google フォームを使用してオンラインで行われ、クラス全体のフィードバックは Google ドキュメントを使用して授業中に口頭で伝えられます。

成績評価Evaluation

成績評価の方法 / Evaluation Method

Class participation / on time / with textbook = 20%
Weekly Homework (must be finished each week to gain points) = 40%
Mid Semester Test 中間テスト (Units 1-3) = 20%
Final Semester Test 期末テスト= 20%

観点別評価の入力項目(ルーブリックとその使用方法) / Target to be Evaluated

SEQ 1

DP観点 / Diploma Policy
Target Category
B(思考力・判断力・表現力等)
成績評価の規準 / Evaluation Criteria
Can understand some of the main points about familiar topics that one would normally encounter at work, school, entertainment, etc., if they are spoken in a standard way. Can generally deal with situations that are likely to occur when in the area where the language is spoken. Can produce reasonable, simple sentences on familiar topics and topics of personal interest.
仕事、学校、娯楽などで普段出会うような身近な話題について、標準的な話し方であれば、主要な点をある程度理解できる。その言葉 が話されている地域にいるときに起こりそうな、事態におおむね対処することができる。身近な話題や個人的に関心のある話題につい て、筋の通った簡単な文章を作ることができる。
評価尺度(水準)/ Evaluation Scale
卓越水準 / Outstanding
Students have participated in all lessons and completed all homework and tests with an average S grade (90%). They are able to use the language studied accurately and fluently.
生徒はすべての授業に出席し、すべての宿題を平均 S (90%) 評価で完了しました。 学んだ言語を非常に正確かつ流暢に使用できるようになります。
目標到達水準 / Excellent
Students have participated in most lessons and completed all homework and tests with an average A grade (80%). They are able to use the language studied quite accurately and fluently.
生徒はほとんどのレッスンに出席し、すべての宿題を平均 A (80%) 評価で完了しました。 学習した言語を非常に正確かつ流暢に使用できます。
目標途上水準 / Good
average B grade (70%).They are able to use the language studied reasonably accurately and fluently.
学生はほとんどのクラスに出席し、すべての宿題を B (70%) 評価で完了します。 学習した言語をある程度正確かつ流暢に使用できます。
目標下限水準 / Adequate
Students have participated in most lessons and have completed all final tests and homework with a C (60%) grade average.They are able to sometimes use the language studied reasonably accurately but are not very fluent.
生徒はほとんどのレッスンに出席し、すべての宿題を C (60%) 評価 で完了しました。 彼らは、学んだ言語の一部を正確に使用でるかもしれませんが、あまり流暢ではありません。
近接水準 / Inadequate
該当なし
評価不能 / Unevaluable
Has not reached the level of evaluation. No data to evaluate.
評価に値する情報が不足。または上記の水準に値せず、能力として評価に不適。
成績評価に関するその他の確認事項 / Other Information for Evaluation
In order to gain weekly homework credit, each week the homework must be finished before the next class.
Students absent WITHOUT an excused absent (official reason) cannot receive an S grade.
毎週の宿題の単位を取得するには、毎週、次の授業までに宿題を完了する必要があります。
欠席の正当な理由(欠席届)なしに欠席した学生は、S 評価を受け取ることができません。

履修上の注意Other Course Information

Class participation (30% of the Final Grade) will include Online Google Documents.
During the lesson, students will be asked to use their smartphones to post responses to questions and discussions.
クラスへの参加 (オンラインGoogleドキュメントなどへの記入) は成績 の30%に反映されます。
授業中、学生はスマートフォンを使用して質問の回答をする必要があります。