シラバス - 英会話A

  • ナンバリングコードCode
    THE-opt2-264
  • 科目名Subject Name
    英会話A
  • 担当者名Instructor
    M.クープ
  • 単位Credit
    2
  • 履修年次Standard Year for Registration
    1-4/2-4
  • 学期Semester
    前期
  • クラスClass
  • 曜限Day/Period
    月曜3時限
  • 教室Classroom
    1-601
  • 授業形態Course Type
    講義・演習
  • メディア授業Distance Learning Course
  • 備考Remarks
    使用言語:英語
  • 実務経験のある教員等による授業科目Taught by instructor(s) with practical experience
  • 学内単位互換科目としての受講可否Availability for inter-departmental credit transfer

授業の到達目標Objectives to be Attained

SEQ 1

DP観点 / Diploma Policy
Target Category
B(思考力・判断力・表現力等)
This course's primary objective is to improve the student's English speaking ability. Students will learn to express themselves confidently and fluently
当科目の目的は学生のスピーキング能力を高めることである。

SEQ 2

DP観点 / Diploma Policy
Target Category
C(総合的な学修経験・創造性)
This course's primary objective is to improve the student's English speaking ability. Students will learn to express themselves confidently and fluently
当科目の目的は学生のスピーキング能力を高めることである。

授業の概要Method of Instruction

This class will have a strong emphasis on spoken communication between students and everyone will have many opportunities to put newly learned concepts, words, and grammatical structures to use right away. Students are encouraged to actively participate in all class activities. Students will be expected to communicate primarily in English during this class.
 グループワークを通じて、協力し合う事を重視する。とりわけ、積極的に授業及びグループディスカッションに参画し、意見を言う事が大事である。また、学んだ概要、ボキャブラリーと文法を活用する機会を設ける。積極的に授業に参画していただきたい。そして、主に英語で話していただく。

事前・事後学習、時間等Study Required outside Class(Preparation, etc.)

Students will need to review the material studied in every class and complete any homework assignments on time (late submission is not accepted).
各授業で学んだ内容を復習し、課題を締め切りまでに提出する必要がある。提出期限を過ぎた場合、課題の提出は受け付けない。

授業計画(各回の授業内容)Course Outline

  • 1回目Session 1 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Introduction and textbook introduction
  • 2回目Session 2 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 1: It’s nice to meet you
  • 3回目Session 3 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 2: Who are they talking about?
  • 4回目Session 4 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 3: When do you start?
  • 5回目Session 5 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 4: Where does this go?
  • 6回目Session 6 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 5: How do I get there?
  • 7回目Session 7 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Review Lesson.
  • 8回目Session 8 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 6: What happened?
  • 9回目Session 9 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 7: I’d love that job.
  • 10回目Session 10 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 8: What’s playing?
  • 11回目Session 11 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 9: How much is this?
  • 12回目Session 12 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Unit 12: Opinions and music
  • 13回目Session 13 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Review and test preparation
  • 14回目Session 14 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
    Final Test

教科書・テキストTextbooks

“English Firsthand 1”

参考書等References

なし

課題の種類・内容Homework, Assignments, etc.

Homework will be assigned for each unit.
ユニットごとに宿題があります。

課題に対するフィードバックの方法Feedback Method

Students will receive verbal and written feedback.
学生は口頭および書面による訂正を受け取ります。

成績評価Evaluation

成績評価の方法 / Evaluation Method

Participation in all class activities, and Course book completion (50%)
Homework (20%)
Final Exam (30%)

観点別評価の入力項目(ルーブリックとその使用方法) / Target to be Evaluated

SEQ 1

DP観点 / Diploma Policy
Target Category
B(思考力・判断力・表現力等)
成績評価の規準 / Evaluation Criteria
Students will be assessed on their class attendance, participation, completion of classwork and homework and their final tests.
評価尺度(水準)/ Evaluation Scale
卓越水準 / Outstanding
Students have participated in all lessons and completed all homework and tests with an average S grading. They are able to use the language studied accurately and fluently.
生徒はすべての授業に出席し、すべての宿題を平均 S 評価で完了しました。 学んだ言語を非常に正確かつ流暢に使用できるようになります。
目標到達水準 / Excellent
Students have participated in most lessons and completed all homework and tests with an average A grade. They are able to use the language studied quite accurately and fluently.
生徒はほとんどのレッスンに出席し、すべての宿題を平均 A で完了しました。 学習した言語を非常に正確かつ流暢に使用できます。
目標途上水準 / Good
Students have participated in most lessons and have completed all homework and tests with an average B grade.They are able to use the language studied reasonably accurately and fluently.

学生はほとんどのクラスに出席し、すべての宿題を B 評価で完了します。 学習した言語をある程度正確かつ流暢に使用できます。
目標下限水準 / Adequate
Students have participated in most lessons and have completed all final tests and homework with a C grade average.They are able to sometimes use the language studied reasonably accurately but are not very fluent.
生徒はほとんど​​のレッスンに出席し、すべての宿題を C 評価で完了しました。 彼らは、学んだ言語の一部を正確に使用できるかもしれませんが、あまり流暢ではありません。
近接水準 / Inadequate
Students have missed over half of the lessons and failed to complete final tests and homework. They have not studied the language and cannot use it accurately or fluently.
生徒はクラスの半分以上を欠席し、宿題を終わらせることができませんでした。 彼らはその言語を勉強しておらず、正確にも流暢にも使えません。
評価不能 / Unevaluable
評価に値する情報が不足。または上記の水準に値せず、能力として評価に不適

SEQ 2

DP観点 / Diploma Policy
Target Category
C(総合的な学修経験・創造性)
成績評価の規準 / Evaluation Criteria
Students will be assessed on their class attendance, participation, completion of classwork and homework and their final tests.
評価尺度(水準)/ Evaluation Scale
卓越水準 / Outstanding
Students have participated in all lessons and completed all homework and tests with an average S grading. They are able to use the language studied accurately and fluently.
生徒はすべての授業に出席し、すべての宿題を平均 S 評価で完了しました。 学んだ言語を非常に正確かつ流暢に使用できるようになります。
目標到達水準 / Excellent
Students have participated in most lessons and completed all homework and tests with an average A grade. They are able to use the language studied quite accurately and fluently.
生徒はほとんどのレッスンに出席し、すべての宿題を平均 A で完了しました。 学習した言語を非常に正確かつ流暢に使用できます。
目標途上水準 / Good
Students have participated in most lessons and have completed all homework and tests with an average B grade.They are able to use the language studied reasonably accurately and fluently.

学生はほとんどのクラスに出席し、すべての宿題を B 評価で完了します。 学習した言語をある程度正確かつ流暢に使用できます。
目標下限水準 / Adequate
Students have participated in most lessons and have completed all final tests and homework with a C grade average.They are able to sometimes use the language studied reasonably accurately but are not very fluent.
生徒はほとんど​​のレッスンに出席し、すべての宿題を C 評価で完了しました。 彼らは、学んだ言語の一部を正確に使用できるかもしれませんが、あまり流暢ではありません。
近接水準 / Inadequate
Students have missed over half of the lessons and failed to complete final tests and homework. They have not studied the language and cannot use it accurately or fluently.
生徒はクラスの半分以上を欠席し、宿題を終わらせることができませんでした。 彼らはその言語を勉強しておらず、正確にも流暢にも使えません。
評価不能 / Unevaluable
評価に値する情報が不足。または上記の水準に値せず、能力として評価に不適
成績評価に関するその他の確認事項 / Other Information for Evaluation
Students will be assessed on their class attendance, participation, completion of classwork and homework and their final tests.

履修上の注意Other Course Information