シラバス - ベーシックイングリッシュ
-
- ナンバリングコードCode
- FLS-ski1-113
-
- 科目名Subject Name
- ベーシックイングリッシュ
-
- 担当者名Instructor
- 樋口 功
-
- 単位Credit
- 2
-
- 履修年次Standard Year for Registration
- 1
-
- 学期Semester
- 前期
-
- クラスClass
-
- 曜限Day/Period
- 水曜2時限
-
- 教室Classroom
- L-305
-
- 授業形態Course Type
- 講義
-
- メディア授業Distance Learning Course
-
- 備考Remarks
- ライティングスキルIA(221)
使用言語:日本語
-
- 実務経験のある教員等による授業科目Taught by instructor(s) with practical experience
-
- 学内単位互換科目としての受講可否Availability for inter-departmental credit transfer
- 不可
授業の到達目標Objectives to be Attained
SEQ 1
- DP観点 / Diploma Policy
Target Category - A(知識・技能)
- クラスで定められたレベルを目標とした英語による「聞く」「話す」「読む」「書く」能力の習得。 / To acquire the ability to listen, speak, read, and write in English, aiming at the class target proficiency level.
授業の概要Course Overview
英文の理解に必要な文法や語彙にかんする基本的な知識の確認をしながら、語 彙力の増強を目指し、英語力全体の向上を目指す。特に英文読解の基礎力を身につけるため、授業では英文を文法的な解釈に基づいて意味を正確に取りながら、読み取り、聞き取りが行うことができるように指導する。また、基本的な英語構文をつかった英作文と会話の練習を行う。学生は各週で導入される英語構文の学習とスキルトレーニングを授業中に集中して行い、授業外に割り当てられた課題を完成させる。 / This course will give students the four basic skills they need for their English learning. To improve students’ English reading proficiency, students will review basic syntax and grammar rules. Students’ English reading and listening skills will be guided through understanding of appropriate grammar usage and structures. In class sessions, students will practice English writing and conversation skills using basic sentence structures.
事前・事後学習、時間等Study Required outside Class(Preparation, etc.)
Two classes’ worth of independent study is required for each session. Students are required to do the following tasks for each session:
・Prior to each session, read allocated sections of the textbook and preview the vocabulary and grammar rules to be studied (40% of the study time required outside of class).
・After each session, review textbook content, vocabulary, and grammar rules studied in class and complete reading and writing assignments (60% of the study time required outside of class).
授業計画(各回の授業内容)Course Outline
-
- 1回目Session 1 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Course orientation; Subject and verb agreement
-
- 2回目Session 2 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Simple present tense / Simple past tense
-
- 3回目Session 3 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Present continuous tense / Simple future tense
-
- 4回目Session 4 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Comparatives and superlatives
-
- 5回目Session 5 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Gerunds and infinitives
-
- 6回目Session 6 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Past continuous tense / Present perfect tense
-
- 7回目Session 7 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Negative questions
-
- 8回目Session 8 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Relative clauses
-
- 9回目Session 9 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Present perfect continuous tense
-
- 10回目Session 10 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Types of relative clauses
-
- 11回目Session 11 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Relative adverbs
-
- 12回目Session 12 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Future continuous / Past perfect tense
-
- 13回目Session 13 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Noun clauses
-
- 14回目Session 14 対面授業 (Face-to-Face) 事前・事後学習 Study required outside class(Preparation/review):200分
- Adjective and adverb clauses
教科書・テキストTextbooks
Texts will be indicated at the beginning of the course.
参考書等References
Reference works and supplementary materials will be introduced in class as appropriate.
課題の種類・内容Homework, Assignments, etc.
Review reading, writing, and grammar tasks will be set each week.
課題に対するフィードバックの方法Feedback Method
Feedback will be given in spoken English and in written comments and corrections.
成績評価Evaluation
成績評価の方法 / Evaluation Method
Evaluation will be carried out using the following methods:
Diploma Policy Target Category A: in-class exercises and quizzes; homework assignments; final examination or other final task
観点別評価の入力項目(ルーブリックとその使用方法) / Target to be Evaluated
SEQ 1
- DP観点 / Diploma Policy
Target Category - A(知識・技能)
- 成績評価の規準 / Evaluation Criteria
- クラスで定められたレベルを目標として、英語による「聞く」「話す」「読む」「書く」能力を習得する。. / Acquisition of the ability to listen, speak, read, and write in English, with the goal of achieving the class target proficiency level.
- 評価尺度(水準)/ Evaluation Scale
-
- 卓越水準 / Outstanding
- 英語による「聞く」「話す」「読む」「書く」能力が目標卓越水準である。 / Ability to listen, speak, read, and write in English surpasses the target level.
- 目標到達水準 / Excellent
- 英語による「聞く」「話す」「読む」「書く」能力の習得が目標に到達している。 / Ability to listen, speak, read, and write in English reaches the target level.
- 目標途上水準 / Good
- 英語による「聞く」「話す」「読む」「書く」能力の習得が目標に到達途上である。 / Ability to listen, speak, read, and write in English is approaching the target level.
- 目標下限水準 / Adequate
- 英語による「聞く」「話す」「読む」「書く」能力の習得が不十分である。 / Ability to listen, speak, read, and write in English has progressed but remains insufficient to reach the target level.
- 近接水準 / Inadequate
- 英語による「聞く」「話す」「読む」「書く」能力の習得がほとんどできていない。 / Little or no acquisition of the required English listening, speaking, reading, and writing skills.
- 評価不能 / Unevaluable
- 評価に値する情報が不足。または上記の水準に値せず、能力として評価に不適
- 成績評価に関するその他の確認事項 / Other Information for Evaluation