シラバス - リーディングスキルII
-
- ナンバリングコードCode
-
- 科目名Subject Name
- リーディングスキルII
-
- 担当者名Instructor
- R.V.ブラウン
-
- 単位Credit
- 2
-
- 履修年次Standard Year for Registration
- 2-4
-
- 学期Semester
- 前期
-
- クラスClass
-
- 曜限Day/Period
- 月曜2時限
-
- 教室Classroom
- 1-206
-
- 備考Remarks
- 使用言語:英語
-
- 実務経験のある教員等による授業科目Taught by instructor(s) with practical experience
授業の到達目標Objectives to be Attained
この授業では学生達の英語でのリーディングスキルを伸ばすことを目指す。
目標は英単語を増やすこと、読み取り速度や滑らかさを会得することである。
授業の概要Method of Instruction
ほぼ全ての授業は滑らかさ、語彙力、理解力を上達させるための多くのリーディングエクセサイズが含まれたテキストが中心となる。また、学生達各々が選んだグレイディドリーダーズの読み物に関する語彙力と理解力を示すための英語でのレポート作成も含まれる。
事前・事後学習、時間等Study Required outside Class(Preparation, etc.)
Keeping up the pace with reading a minimum of 10 graded readers as well as writing reports on each in each student’s personal notebook.
授業計画(各回の授業内容)Course Outline
-
- 1回目Session 1
- Introduction to course. Provide basic overview of reading skill purpose and goals.
-
- 2回目Session 2
- Readings: Male Beauty, Faces. Skills: Identifying, Previewing, Predicting
-
- 3回目Session 3
- Readings: Travel Mistakes, Travel Companion. Skills: Summarizing, and Skimming
-
- 4回目Session 4
- Readings: Art of Lying, Lying Signs. Skills: Recognizing purpose, and Scanning
-
- 5回目Session 5
- Readings: April Fool, Net Hoaxes. Skills: Fact vs opinion, and Ignore unknown words
-
- 6回目Session 6
- Readings: Lost at Sea, Surfer. Skills: Context meaning, and Preview and predict
-
- 7回目Session 7
- Readings: Learning—Failure/Memory. Skills: Inferences, and Signal words
-
- 8回目Session 8
- Extended intensive reading with a check of understanding in notebook
-
- 9回目Session 9
- Readings: Role Model—Who?/Importance. Skills: Summarizing, and Skimming
-
- 10回目Session 10
- Readings: Mind—Drugs/Computers. Skills: Identify detail, and Ignore unknowns
-
- 11回目Session 11
- Readings: Google, Cybervision. Skills: Recognizing purpose, and Scanning
-
- 12回目Session 12
- Readings: Face Time, Cell Phones. Skills: Fact vs opinion, and Signal words
-
- 13回目Session 13
- Readings: Job Happiness, Laughter. Skills: Context meaning, and Skimming
-
- 14回目Session 14
- Readings: Cross-Cultural—Communication/Shock. Skills: Inferences, and Scanning
-
- 15回目Session 15
- Fresh reading material for students to practice learned reading skills. No final examination
教科書・テキストTextbooks
Richard R. Day and Leslie Ono, Cover to Cover 3 (OUP, 2007)
※テキストについては所属クラスによって異なる場合があるため、購入前に必ずMoodleに掲載される学科からの連絡を参照し確認すること。
参考書等References
Guide to Extensive Reading; Extensive Reading Library
課題の種類・内容Homework, Assignments, etc.
Reading a minimum of 10 graded readers and writing a report on each.
課題に対するフィードバックの方法Feedback Method
As students show improvement, they will see their reading speed go up and they will be able to read higher level books.
成績評価の方法・基準Evaluation Criteria/Method
Class Work (50%), Reading Notebook (50%)