シラバス - リーディングスキルII

  • ナンバリングコードCode
  • 科目名Subject Name
    リーディングスキルII
  • 担当者名Instructor
    R.V.ブラウン
  • 単位Credit
    2
  • 履修年次Standard Year for Registration
    2-4
  • 学期Semester
    前期
  • クラスClass
  • 曜限Day/Period
    月曜2時限
  • 教室Classroom
    1-206
  • 備考Remarks
    使用言語:英語
  • 実務経験のある教員等による授業科目Taught by instructor(s) with practical experience

授業の到達目標Objectives to be Attained

この授業では学生達の英語でのリーディングスキルを伸ばすことを目指す。
目標は英単語を増やすこと、読み取り速度や滑らかさを会得することである。

授業の概要Method of Instruction

ほぼ全ての授業は滑らかさ、語彙力、理解力を上達させるための多くのリーディングエクセサイズが含まれたテキストが中心となる。また、学生達各々が選んだグレイディドリーダーズの読み物に関する語彙力と理解力を示すための英語でのレポート作成も含まれる。

事前・事後学習、時間等Study Required outside Class(Preparation, etc.)

Keeping up the pace with reading a minimum of 10 graded readers as well as writing reports on each in each student’s personal notebook.

授業計画(各回の授業内容)Course Outline

  • 1回目Session 1
    Introduction to course. Provide basic overview of reading skill purpose and goals.
  • 2回目Session 2
    Readings: Male Beauty, Faces. Skills: Identifying, Previewing, Predicting
  • 3回目Session 3
    Readings: Travel Mistakes, Travel Companion. Skills: Summarizing, and Skimming
  • 4回目Session 4
    Readings: Art of Lying, Lying Signs. Skills: Recognizing purpose, and Scanning
  • 5回目Session 5
    Readings: April Fool, Net Hoaxes. Skills: Fact vs opinion, and Ignore unknown words
  • 6回目Session 6
    Readings: Lost at Sea, Surfer. Skills: Context meaning, and Preview and predict
  • 7回目Session 7
    Readings: Learning—Failure/Memory. Skills: Inferences, and Signal words
  • 8回目Session 8
    Extended intensive reading with a check of understanding in notebook
  • 9回目Session 9
    Readings: Role Model—Who?/Importance. Skills: Summarizing, and Skimming
  • 10回目Session 10
    Readings: Mind—Drugs/Computers. Skills: Identify detail, and Ignore unknowns
  • 11回目Session 11
    Readings: Google, Cybervision. Skills: Recognizing purpose, and Scanning
  • 12回目Session 12
    Readings: Face Time, Cell Phones. Skills: Fact vs opinion, and Signal words
  • 13回目Session 13
    Readings: Job Happiness, Laughter. Skills: Context meaning, and Skimming
  • 14回目Session 14
    Readings: Cross-Cultural—Communication/Shock. Skills: Inferences, and Scanning
  • 15回目Session 15
    Fresh reading material for students to practice learned reading skills.  No final examination

教科書・テキストTextbooks

Richard R. Day and Leslie Ono, Cover to Cover 3 (OUP, 2007)
※テキストについては所属クラスによって異なる場合があるため、購入前に必ずMoodleに掲載される学科からの連絡を参照し確認すること。

参考書等References

Guide to Extensive Reading; Extensive Reading Library

課題の種類・内容Homework, Assignments, etc.

Reading a minimum of 10 graded readers and writing a report on each.

課題に対するフィードバックの方法Feedback Method

As students show improvement, they will see their reading speed go up and they will be able to read higher level books.

成績評価の方法・基準Evaluation Criteria/Method

Class Work (50%), Reading Notebook (50%)

履修上の注意Other Course Information